Kalendarium

Hösten 2021

Till hösten är ni välkomna till ett program med massor av matnyttigt för föreningslivet i Örebro. Örebro Föreningsråd kommer under hösten 2021 ha ett extra fokus på att stötta, utmana och inspirera föreningarna till en hållbar omstart efter pandemin. Dessutom kommer året fortsatt att präglas av jubileumsåret för demokratin. Som medlem i Örebro Föreningsråd missar ni inga arrangemang – läs mer om hur er förening blir medlemmar här: Bli medlem – Örebro Föreningsråd – Vi bygger broar mellan föreningar!

Här kan du ladda höstens kalendarium 2021!

December
-2/12. Rundabordssamtal: Parkinson Örebro län

Torsdag 2 december kl. 12:15-12:45. Välkommen att få veta mer om Parkinsonförbundet i Örebro och dess verksamhet. Läs mer i inbjudan. Plats: Husets Café i Föreningarnas Hus

-6/12. Att genomföra ett årsmöte

Måndag 6 december kl. 18:00-21:00. Det är mycket att tänka på när föreningen ska genomföra sitt årsmöte. Välkommen till en utbildning där vi går igenom vad vi behöver tänka på när vi ska genomföra våra årsmöten. Läs mer i inbjudan. Anmälningslänk: https://bit.ly/anmalan-genomfora-arsmote-2021. Plats: Föreningarnas Hus

-8/12. Rådgivning för blivande, nya och etablerade föreningar
Onsdag 8 december kl. 17:00-19:00 i Föreningarnas Hus. För dig som vill starta en förening eller för dig som har en ny eller en etablerad förening: Passa på att ställa frågor och få rådgivning och praktiskt stöd i flertalet frågor som berör föreningslivet. Läs mer i inbjudanDrop In i Föreningarnas Hus – ingen anmälan krävs.

-9/12. Rundabordssamtal: Nollvisionen mot hemlöshet – Carina Dahl och Anna Fogel
Torsdag 9 december kl.12:15-12:45. Läs mer i inbjudan. Plats: Husets Café i Föreningarnas Hus

-11/12. Pyssel med lunch & fika Inställd
Lördag 11 december kl.12:00-15:00. Välkommen på en pysselträff med god lunch, fika och trevligt sällskap. Målgrupp: Vuxna och äldre barn (i vuxens sällskap). Kostnad: 150 kronor/person inklusive lunch, fika och material. Anmälan via länken: https://bit.ly/anmalan-pyssel-host-2021. Läs mer i inbjudan. Plats: Husets Café i Föreningarnas Hus

Vi erbjuder även rådgivning och stöd till lokala föreningar inom Örebro kommun. Vill Er förening boka tid för rådgivning? Eller har ni förslag på kurser och aktiviteter?

Skicka ett mejl till oss: info@orebroforeningsrad.se

Varmt välkommen till våra olika föreningsforum!