Kalendarium

Hösten 2022

Här finns kalendarium för hösten 2022 att ladda ner som en katalog: Kalendarium-OFR-hosten-2022.pdf
Enkel kalendarium att ladda ner (endast kurser, en sida): Kalendarium-i-kronolgiska-order-extern-host-2022.pdf

7/12. Att skriva motioner
Onsdag 7 december kl. 18:00-20:00. Grundläggande information om hur du skriver och processen kring motioner i en ideell förening.
Kostnad: Kostnadsfri för medlemsföreningar i Örebro Föreningsråd (200kr/år). Övriga betalar 250kr/förening. Kaffe/te och liten kaka ingår.
Anmälan via länken: https://bit.ly/anmalan-motioner-host-2022 senast 1/12.
Länk till inbjudan: Kurs-i-att-skriva-motioner-dec-2022.pdf

8/12. Rundabordssamtal: Unnur Tryggvadottir från tegelbruket & Johanna Sollerman, brottsförebyggande strateg från Örebro kommun; Fokus på förebyggande arbete med barn- och unga
Torsdag 8 december kl. 12:15 – 13:00. Välkommen på Rundabordssamtal i Föreningarnas Hus under valåret 2022. Vid varje tillfälle kommer en representant från det civila samhället samt en lokal politiker eller tjänsteperson och samtalar kring en aktuell samhällsutmaning. Tillfällena är helt kostnadsfria och ingen föranmälan krävs.
Plats: Husets Café i Föreningarnas Hus. Länk till inbjudan: https://usercontent.one/wp/orebroforeningsrad.se/wp-content/uploads/2022/10/INBJUDAN-RB-8-dec-22.pdf?media=1644504640

8/12. Rådgivning för blivande, nya och etablerade föreningar
Torsdag 8 december kl. 17:00-19:00. Rådgivning, i samarbete med Örebro kommun och Coompanion, erbjuds inom områdena som projekt, föreningsbidrag, marknadsföring, ekonomi m.m. Passa på att ställa frågor och få rådgivning och praktiskt stöd i flertalet frågor som berör föreningslivet. Kostnad: Kostnadsfritt. Anmälan senast dagen före aktuellt datum kl. 12, via: https://bit.ly/radgivning-december-2022. I anmälan kryssar du i inom vilket/vilka områden du önskar rådgivning. Vid frågor; kontakta ordforande@orebroforeningsrad.se.
Länk till inbjudan: https://Inbjudan-radgivning-host-22.pdf. Plats: Föreningarnas Hus

Som medlem i Örebro Föreningsråd missar ni inga arrangemang – läs mer om hur er förening blir medlemmar här: Bli medlem – Örebro Föreningsråd – Vi bygger broar mellan föreningar!

Vi erbjuder även rådgivning och stöd till lokala föreningar inom Örebro kommun. Vill Er förening boka tid för rådgivning? Eller har ni förslag på kurser och aktiviteter?

Skicka ett mejl till oss: info@orebroforeningsrad.se

Varmt välkommen till våra olika föreningsforum!